Építési és Városgazdálkodási Iroda
tel: 88/521-197
fax: 88/212-794
e-mail: varosepites@hivatal.ajka.hu
Az iroda ügyfélfogadási ideje:
hétfő: 8:00 – 15:30 óráig
szerda: 8:00 – 15:30 óráig
- A településfejlesztési és területrendezési feladatok körében előkészíti a testületi döntéseket, szervezi végrehajtásukat
- Ellátja a polgármester és a jegyző hatáskörébe utalt környezetvédelmi feladatok döntés-előkészítését, végrehajtását.
- Feladata az önkormányzati közszolgáltatási ügyek tárgyi feltételeinek biztosítása, fejlesztéseket szolgáló döntés-előkészítés, közreműködés a tervezésben, az önkormányzati beruházások és felújítások pénzügyi előkészítése és bonyolítása, az önkormányzati intézmények állóeszköz gazdálkodási tevékenységének segítése, összehangolása.
- Napi kapcsolatot tart a városi főépítésszel és a civil szervezetekkel.
- Az önkormányzat kommunális vízgazdálkodási és közlekedési feladatkörébe tartozó döntések előkészítése és végrehajtásuk szervezése (temetőfenntartás, vízrendezés és csapadékvíz elvezetés, csatornázás, közutak és közterületek, zöldterületek kezelése, településtisztasági szolgáltatások, vízgazdálkodás és energiaellátás.)
- Az iroda gondoskodik a vagyonkataszterre vonatkozó szabályok szerint az önkormányzati vagyon nyilvántartásáról. E feladatkörében napi munkakapcsolatot tart a számviteli nyilvántartásokat vezető Pénzügyi Irodával.
- Javaslatokat dolgoz ki az önkormányzat vagyonának hasznosítására, működtetésére.
- Feltárja az önkormányzat vállalkozási, vállalkozást segítő lehetőségeit.
- Ellátja az önkormányzati bérlemények bérbeadásának előkészítését, gondoskodik a bérleti szerződések megkötéséről, a nem lakás céljára bérbe adott helyiségeknél a szükséges felújítások elvégzéséről, szükség esetén bírósági eljárás kezdeményezéséről a bérleti díjhátralékosokkal szemben. Az önkormányzati tulajdonban álló (részleges vagy teljes tulajdonban) gazdasági társaságok működését érintően gondoskodik a döntés-előkészítésről, a végrehajtás szervezéséről a tulajdonost megillető jogosítványok körében.
- Gondoskodik a társasági tagsági jogosítványok gazdasági törvény szerinti gyakorlásáról az előkészítés és a végrehajtás szintjén.
- Az iroda feladatkörébe tartozik a közterületek rendjének és tisztaságának védelme, ellenőrzése.
- Gondoskodik a vagyonbiztosításhoz kapcsolódó feladatok ellátásáról.
- Ellátja a Hivatal tulajdonában lévő gépkocsik üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat.
Az Építési és Városgazdálkodási Iroda feladatainak részletezése:
Irodavezető:
Andrónyi Miklós
tel: 88/521-181
- Előkészíti és szervezi az ivóvíz és szennyvízcsatorna-hálózat építésével, üzemeltetésével, a közműszolgáltatóval összefüggő önkormányzati feladatokat
- Előkészíti a belvízvédelmi, belvízrendezési programot.
- Ellátja az önkormányzat területén lévő vízfolyások és patakok fenntartásával kapcsolatos feladatokat.
- Gondoskodik az állatvásár, állatpiac, állatkiállítás és állatverseny tartásával, kóbor ebek és macskák befogásával, ártalmatlanításával, a veszélyes és veszélyesnek minősített állatok tartásával, azok nyilvántartásával, az állatok védelmével kapcsolatos feladatok ellátásáról.
- Az érintett ügyintézőkkel egyeztetve koordinálja a közmunkára rendelt munkások feladatait, gondoskodik a munkavégzésükhöz szükséges feltételek biztosításáról.
Irodavezető helyettes:
Közlekedési ügyintéző – Fejlesztés – Pávlicz Péter Tel.: 06-88/521-168
- Közútkezelői kérelmek vizsgálata és engedélyezése, közművek elhelyezésének engedélyezése.
- Forgalmi rend kialakításával kapcsolatos ügyek
- Közlekedéssel kapcsolatos beruházási, felújítási feladatok
- Hidak fejlesztésével, felújításával, üzemeltetésével kapcsolatos feladatok
- Mozgáskorlátozott parkolók kijelölésével, kialakításával, megszüntetésével kapcsolatos feladatok ellátása.
- Zárt csapadékvíz elvezetési rendszerek kialakítása.
Ügyintézők
Városüzemeltetési ügyintéző – Marton Eszter Tel.: 06-88/521-128
- Közutak, járdák, közterek javítása, fenntartása, üzemeltetése
- Forgalom technikai eszközök fenntartása
- Meglévő helyi közúthálózat útburkolati jeleinek felújítása
- Közterület-bontási engedélyek kiadása és ellenőrzése
- Közvilágítással, a gázszolgáltatással, az erős-, és gyengeáramú hálózatokkal kapcsolatos tervezési, kivitelezési és üzemeltetési feladatok
- Zárt csapadékvíz elvezetési rendszerek karbantartása, helyreállítása.
Magasépítési ügyintéző – Keresszegi Ferenc Tel.: 06-88/521-108
- Az önkormányzati intézmények esetén jelentkező igényeket műszaki-gazdasági szempontból elemzi, felülvizsgálja és javaslatot tesz azok megvalósíthatóságáról és pénzügyi előirányzat nagyságáról.
- A jóváhagyott költségvetési előirányzatok alapján a költségvetési rendelet, valamint a központi jogszabályokat alkalmazva elvégzi a feladatok előkészítését, a szükséges pályáztatásokat és a vállalkozókkal történő szerződéskötést előkészíti.
- A megkötött szerződések alapján lebonyolítja a jóváhagyott feladatokat az egy éves garanciális, és jogszabály szerinti szavatossági határidő lejártáig.
- Idegen lebonyolításba adott feladatok esetén folyamatosan végigkíséri, irányítja a lebonyolító szervezet tevékenységét, annak munkáját folyamatosan ellenőrzi.
- Ellátja, illetve közreműködik az önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó közbeszerzési eljárások lefolytatásában, a közbeszerzési tervek elkészítésében, közbeszerzési szabályzat megalkotásában, aktualizálásában, jelentések elkészítésében.
- Gondoskodik a nyílt csapadékvíz-elvezetési rendszerek karbantartásáról, helyreállításáról.
- Gondoskodik a szökőkutak, ivókutak üzemeltetéséről, karbantartásáról és felújításáról.
Magasépítési ügyintéző – Venczel Antal Tel.: 06-88/521-127
- Kapcsolatot tart a tömegközlekedési szolgáltatóval, döntések előkészítése.
- Megoldja az autóbuszmegállók fedett váróinak karbantartását, felújítását, új váró telepítését, egyéb kapcsolódó üzemeltetési feladatokat.
- Közreműködik a városfejlesztéssel kapcsolatos, azokat szolgáló döntések előkészítésében. Közreműködik, a pénzügyi-műszaki tervezésben az önkormányzati intézmények fejlesztési, felújítási, karbantartási munkáinak előkészítésében és lebonyolításában.
- Az önkormányzati intézmények esetén jelentkező igényeket műszaki-gazdasági szempontból elemzi, felülvizsgálja és javaslatot tesz azok megvalósíthatóságáról és a pénzügyi előirányzat nagyságáról.
Vagyongazdálkodási ügyintéző – Somogyi Márta Tel.: 06-88/521-132
- Ellátja a Ajkai „Főnix-Park” Szolgáltató és Tanácsadó Kft. működésével kapcsolatos ügyintézői feladatokat a tulajdonosok által történt megállapodásnak megfelelően.
- Közreműködik az önkormányzati tulajdonviszonnyal rendelkező gazdasági társaságok esetében a szervezeti, gazdasági-, és jogi ügyeket érintő kérdések intézésében.
- Ellátja a városi strand, uszoda és kempingszolgáltatással kapcsolatos feladatokat.
- Kapcsolatot tart a távhőszolgáltatóval, előkészíti a döntéseket.
- Gondoskodik a társasági tagsági jogosítványok gazdasági törvény szerinti gyakorlásáról az előkészítés és a végrehajtás szintjén.
- Ellátja az Ajkai Temető Kft.-vel kapcsolatos feladatokat, előkészíti a rendelet módosítását.
- Célirányosan ellátja az EU-s pályázatok menedzseri feladatait.
- Ellátja, illetve közreműködik az önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó közbeszerzési eljárások lefolytatásában, a közbeszerzési tervek előkészítésében, közbeszerzési szabályzat megalkotásában jelentések elkészítésében.
Vagyongazdálkodási ügyintéző – Stállné Holczer Alíz Tel.: 06-88/521-149
- Az irodavezető megbízása alapján részt vesz a rendezési tervek készíttetésének folyamatában, különösen saját területe vonatkozásában.
- Figyelemmel kíséri, nyilvántartja, alkalmazza a vonatkozó jogszabályokat.
- Az irodavezető eseti felhatalmazásával közreműködik minden olyan egyedi feladat végrehajtásában, amely az Ajkai Közös Önkormányzati Hivatal tevékenységi körébe tartozik.
- Megkeresések alapján szakhatósági nyilatkozatokat tesz az engedélyezési eljárásokban.
- Környezetvédelmi hatósági hirdetmények kezelése.
- Települési főépítésszel történő kapcsolattartás, polgármester hatáskörébe utalt településképi ügyek intézése.
- Közreműködés a hatályos jogszabályok által a polgármester vagy a jegyző hatáskörébe utalt környezetvédelmi hatósági ügyek ellátásában.
- Ellátja az önkormányzati tulajdonú bel és külterületi (kiskertek, egyéb mezőgazdasági területek, garázsok, lakások, üresen álló ingatlanok, stb.) bérbeadásával kapcsolatos feladatokat, gondoskodik a bérleti szerződések megkötéséről.
- Vezeti az önkormányzati ingatlanvagyon-katasztert, és gondoskodik a vagyon számviteli nyilvántartásának összhangjáról.
- Felhalmozási feladatok teljesítése során részt vesz az üzembe helyezési eljárásban, hogy a vagyonkataszter a szakmai követelményeknek megfeleljen.
- A beérkezett telekigényléseket értékeli, majd a döntéshozó felé előterjesztést készít.
- Javaslatot dolgoz ki olyan vagyon szerzésére, mely fejlesztési területként hasznosítható.
- Eljár a közművesíthető lakótelkek kialakítása céljára alkalmas ingatlanok megszerzése érdekében.
- Elvégzi a mezőgazdasági célú ingatlanok művelésének ellenőrzésével összefüggő önkormányzati feladatokat, a földbérleti ügyekben helyszíni bejárásokat végez, értékeli az igényeket, előterjesztéseket készít, intézkedéseket hoz.
- Évente összeállítja az értékesíthető ingatlanok jegyzékét.
- Rendezi a telekmegosztással kapcsolatos feladatokat, a rendezetlen tulajdonviszonyokat.
- Lebonyolítja a szolgalmi jog alapításához kapcsolódó eljárásokat.
- Figyelemmel kíséri és folyamatosan aktualizálja a térképészeti feladatokat.
- Felülvizsgálja és szükség esetén intézkedik a nem lakás célú helyiségek műszaki állapota vonatkozásában.
- Rendezi a tulajdonosi nyilatkozatok, hozzájárulások igénylésével összefüggő teendőket.
- Előkészíti az önkormányzati bérlemények bérbeadását, ellátja a bérleti szerződésekkel-, bérleti díjak beszedésével kapcsolatos feladatokat, szükség esetén eljárást kezdeményez a bérleti díj hátralékosaival szemben.
- Felügyeli az önkormányzati tulajdonában lévő lakásingatlanok üzemeltetését.
Városüzemeltetési ügyintéző – Katona Zoltánné Tel.: 06-88/521-167
- Kezeli és vezeti a műszaki nyilvántartást.
- Ellátja a közterület használattal kapcsolatos feladatokat.
- Rendezi a közműfejlesztési hozzájárulások visszaigénylésével kapcsolatos teendőket.
- Gondoskodik a közműnyilvántartások jogszabály szerinti vezetéséről, nyilvántartásáról.
- Elkészíti az építéshatóság statisztikai jelentéseit.
- Gondoskodik a közigazgatási területen a házszámok, utcanevek nyilvántartásáról, elvégzi ezen feladatokkal kapcsolatos önkormányzati teendőket.
- Elvégzi a telepengedélyezési eljárások előkészítését, vezeti a nyilvántartásokat.
- Intézi a vagyonbiztosítással kapcsolatos ügyeket.
- Koordinálja a városháza üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat, kapcsolatot tart az ingatlan kezelővel, a szerződött felekkel, szolgáltatókkal.
- Ellátja a hivatali gépkocsik üzemeltetésével kapcsolatos teendőket.
- Figyelemmel kíséri a Szemünk Fénye Program keretében elkészült intézményekhez kapcsolódó szerződések teljesülését.
- Közreműködik az AVÉP Kft., Nagytóberek Kft., Sport 2005 Kft., Ajkait Kft., Újélet 8 Kft., Ajkai Média Nonprofit Kft.-ket érintően az önkormányzat érdekeit érintő üzemeltetési ügyek intézésében.
- Ellátja a piac és vásártartással kapcsolatos feladatokat.
- Ellátja a karácsonyi díszvilágítással, és a karácsonyi vásárral összefüggő önkormányzati feladatokat.
Lakcímnyilvántartó ügyintéző – Szabóné Verdes Judit Tel.: 06-88/521-134
- Ajka város és Öcs község lakcímeinek felülvizsgálata, melyek meglétéről és valósságáról helyszíni szemlével győződik meg. Lakóház szintjeinek, lakásainak, családi házas övezetben utca felülvizsgálata, majd a Kormányablak osztály értesítése a költözéssel nem járó lakcímváltozásról.
- Címelemek és cím képzése, a központi címregiszterben új cím keletkeztetése, meglévő cím módosítása vagy törlése.
- A járási földhivatal határozatában feltüntetett ingatlan-nyilvántartási azonosító kódot, a címkoordinátákat és a címhez kapcsolódó postai irányítószámot rögzíti a központi címregiszterben.
- A tulajdonosok megállapítása tulajdoni lap alapján, melyet összevet a helyszíni szemlén összegyűjtött adatokkal. Az így megállapított címeket rögzíti a központi címnyilvántartásban.
- Egyszerű bejelentéshez kötött lakóépület felépítésének megtörténtét tanúsító hatósági bizonyítvány alapján az új lakóépület címének megállapítása és a központi címregiszterben való rögzítése.
- Helytelen lakcím esetén, helyszíni szemlével és tulajdoni lappal a polgár valós lakcímének megállapítása és a rendszerben javító-jelentő lappal a megfelelő lakásba átjelentése.
- A költözéssel nem járó lakcímváltozást eredményező címek eseményazonosítóját haladéktalanul megküldi a cím szerint illetékes járási hivatalnak a jogszabályban meghatározott feladatai ellátása céljából.
- Bejegyzi az önkormányzati képviselő-testület döntésének megfelelő címelemet a központi címregiszterbe.
- Bonyolítja a kiskertekkel kapcsolatosan az önkormányzatot érintő feladatokat.
Környezetvédelmi ügyintéző – Kalóz Tímea Tel.: 06-88/521-169
- Ellátja a jogszabályok által a polgármester és a jegyző hatáskörébe utalt környezetvédelmi hatósági, és szakhatósági feladatokat.
- A környezet megóvása érdekében kapcsolatot épít ki a társhatóságokkal, a nagyobb gazdasági társaságok környezetvédelmi felelőseivel, kezeli és nyilvántartja a környezetvédelemmel kapcsolatos adatokat.
- Figyelemmel kíséri a város közigazgatási területén a környezetkárosító tevékenységeket, javaslatot tesz azok károsító hatásának csökkentésére.
- Évente értékelést készít a környezet állapotáról.
- Felügyeli a hulladékgyűjtéssel, hulladéklerakással és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos önkormányzati feladatokat.
- Ellátja az önkormányzat állategészségügyi feladatait.
- Ellátja a parkfenntartással, zöldterület gondozással, fakivágással, köztisztasággal, téli hó-és síkosság mentesítéssel, az önkormányzati erdők fenntartásával kapcsolatos feladatokat.
- Elvégezteti a játszóterek és köztéri bútorok javítását, felújítását. Javaslatot tesz az új játszóterek és kerti bútorok felállítására.
- A városgazdálkodási ügyintézővel egyeztetve koordinálja a közmunkára rendelt munkások feladatait, gondoskodik a munkavégzésükhöz szükséges feltételek biztosításáról.
- Ellátja az AVAR Kft. működésével kapcsolatos önkormányzati feladatokat.
- Ellátja a Csónakázó-tó fenntartásával kapcsolatos feladatokat.
- Gondoskodik az önkormányzat állategészségügyi feladatain belül az állati hulladékok ártalmatlanításával, az állatvásár, állatkiállítás és állatverseny tartásával, kóbor ebek és macskák befogásával, ártalmatlanításával, a veszélyes és veszélyesnek minősített állatok tartásával, azok nyilvántartásával, az állatok védelmével kapcsolatos feladatok ellátásáról.
- Az önkormányzat állategészségügyi feladatai közül megszervezi a gyepmesteri szolgálatot.
- Ellátja az önkormányzati tulajdonú temetők üzemeltetésével, fenntartásával kapcsolatos feladatokat
Közterület-felügyelő csoportvezető – Mohos Milán Tel.: 06-88/521-160
- Az önkormányzat közigazgatási területén a közterületek rendjének, tisztaságának, az önkormányzati vagyonnak a védelme.
- A közterületi rendet, tisztaságot védő önkormányzati rendeletekbe, magasabb szintű jogszabályokba ütköző cselekmények megelőzése.
- A jogsértő tevékenység folytatásának megakadályozása.
- Rendszeres és folyamatos ellenőrzés a közterületen.
- A közterületen folytatott tevékenységek szabályszerűségének ellenőrzése.
- A közterületet szennyező gépjármű vezetőjének, kísérőjének igazoltatása, az üzemben tartó adatainak megállapítása céljából.
- Intézkedik a közterületen hagyott üzemképtelen, illetve hatósági engedéllyel nem rendelkező, sérült járművel elszállíttatásáról.
- Az önkormányzati tulajdonú parkok, utak, járdák, árkok, közvilágítás, játszóterek, kihelyezett táblák állagának ellenőrzése, közvetlen balesetveszély esetén az illetékes ügyintéző azonnali értesítése, az esetleges hiányosságok rögzítése és leadása az illetékes ügyintéző felé.
- Szabálysértési feljelentés készítése és megküldése az illetékes szabálysértési hatóságnak.
- Külön megállapodás alapján közös járőrözés a rendőrséggel, polgárőrséggel.
- Irodavezetői utasításra más hatóságok hatósági ellenőrzésének végrehajtásában közreműködés.
- Figyelemmel kíséri, nyilvántartja, és munkájában alkalmazza a szakterületére vonatkozó jogszabályokat, szükség esetén önkormányzati rendeletalkotást kezdeményez, rendelet-tervezetet készít, illetve ezek elkészítésében közreműködik.
- Az irodavezető eseti felhatalmazásával közreműködik minden olyan egyedi feladat végrehajtásában, amely az Önkormányzat illetve a közös önkormányzati hivatal tevékenységi körébe tartozik.
- Rendkívüli és kampány feladatok végrehajtása érdekében túlmunkára köteles, ha azt az irodavezető elrendeli.