Irodavezető:
Kellerné Kovács Rita
tel.: 06-88-521-121
fax: 88/212-794
e-mail: penzugy@hivatal.ajka.hu
Az iroda ügyfélfogadási ideje:
hétfő: 8:00 – 15:30 óráig
szerda: 8:00 – 15:30 óráig
- Feladata a képviselő-testületek (Ajka, Halimba, Öcs), nemzetiségi önkormányzatok, szociális társulás, az önkormányzatok tisztségviselői (polgármester, alpolgármester, jegyző, társulási elnök) munkájához kapcsolódó gazdálkodási és pénzügyi feladatkörben a döntés-előkészítés és a végrehajtás szervezése.
- Az iroda ellátja az önkormányzat költségvetésének tervezésével, végrehajtásával, annak számviteli, pénzellátási, beszámolási és pénzügyi információval kapcsolatos feladatokat.
- Elkészíti a mindenkori költségvetési rendelet-tervezetet, valamint a költségvetési rendelet módosítását – legalább negyedévenként.
- Koordinálja az önkormányzati intézmények gazdálkodását, és biztosítja a kincstári jellegű intézmény-finanszírozást.
- Ellenőrzi, nyilvántartja a nettó finanszírozással kapcsolatos MÁK elszámolásokat.
- Ellenőrzi az intézmények elemi költségvetését és beszámolóit, költségvetési jelentéseket, mérlegjelentéseket, pénzmaradvány elszámolásokat.
- Felméri a központi támogatást megalapozó normatívákat és annak valóságtartalmát ellenőrzi. Gondoskodik a normatívák leigényléséről, évközi változásjelentéséről és év végén azok elszámolásáról.
- Közreműködik egyéb működési és felhalmozási tárgyú központi támogatások pályázati anyagának előkészítésében, megvalósítás során a támogatás lehívásában, befejezését követően pedig az elszámolásokban.
- Nemzetközi támogatás előkészítésében és lebonyolításában részt vesz.
- ÁFA elszámolást és bevallást készít, ehhez megfelelő nyilvántartást vezet. Rehabilitációs hozzájárulás bevallásáról gondoskodik, melyhez alapnyilvántartást vezet. Kapcsolatot tart a NAV Veszprém Megyei Igazgatóságával.
- Gondoskodik a nem rendszeres kifizetések számfejtésről – KIR3 program szerint. A hivatalban kifizetett jövedelmekről igazolást ad ki.
- Kezeli az önkormányzatok fizetési számla megnyitott és megnyitandó alszámláit. Ellátja az utalással kapcsolatos feladatokat, kapcsolatot tart a számlavezető pénzintézettel. Házipénztárt kezel.
- Bevételek előírása, könyvelése. Közmű-beruházási hitel, megelőlegezett gyermektartásdíjak behajtására konkrét intézkedések megtétele. Adószámlák kontírozása, főkönyvi könyvelése. Negyedéves analitikus feladások elkészítése.
- Nyilvántartja az önkormányzat vagyonát – a vagyonkataszter kivételével.
- Közreműködik az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek betétben történő elhelyezéséről.
- Hitelfelvételeket készíti elő és gondoskodik azok lehívásáról, valamint elszámolásáról.
- Elkészíti és folyamatosan felülvizsgálja a pénzügyi, számviteli tárgyú szabályzatokat, gondoskodik azok érvényesüléséről.
- Illetékek nyilvántartásáról, beszedéséről, utalásáról gondoskodik.
- Nyilvántartja a hivatal kis értékű tárgyi eszközeit.